På plantskolan

 
Redan vid kl fem i tio i förmiddags stod vi på parkeringen på Solhaga Garden. Jag hade sett i en annons att de hade 50% på alla utekrukor i helgen. Toppenbra, eftersom vi var i behov av just ytterkrukor.
 
Som alltid när det är nersatta priser så blir det lätt "krig" i hyllorna. En kvinna blev t ex irriterad på mig för att jag hade reserverat krukor medans M var iväg och hämtade en vagn. Suck... tänkte jag eftersom det ju fanns krukor till oss alla som var där vid öppning.
 
Jag fick lite utav en Maria Montozamikänsla när vi var på blomstermarknaden. Det var som Maria säger "hur kul som helst" att välja höstblommor till uteplatsen och framsidan. Magnus valde rosa/vita växter till uteplatsen och jag bestämde att vi skulle ha vit ljung och silvermist i krukgruppen mot gatan.
 
Nu när allting är på plats blev det riktigt hemtrevligt och vi är båda nöjda med dagens inköp. Blommor gör ju väldigt mycket och det finns ju så många fina höstblommor att välja mellan. 

Kommentarer
Postat av: Design Concept - by Linda

Så fint ni har fixat! Härligt med en rosa färgklick framför huset:)

Själva har vi varit kulturella idag:) Är "Kulturnatten" i stan och massor jippon hela dagen runt om. Har bland annat besökt designhotell, hantverkare och spanat in nyheter. Riktigt kul:)

Ha en fin kväll /Kram

2012-09-29 @ 19:00:53
URL: http://blogg.designconcept.se
Postat av: Linda

Härliga krukor!

2012-10-02 @ 19:05:30
URL: http://liilah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0