Bake a B-Day Cake

Så här ska den se ut när den väl är klar...
 
Hela dagen har jag ägnat åt att baka en födelsedagstårta som M kan ta med sig till jobbet. Han hade önskat sig en jordgubbs-/vitchokladtårta à la Linda Lomelino så det fick det bli. Hennes tårtor har seglat upp till toppen bland mina favoritbakverk.
 
Recepten är så enkla att följa att det knappt gå att misslyckas. Trots att jag går på min diet var jag tvungen att provsmaka den vita chokladfrostingen och den var sååå god. Jag hoppas att även M och hans kollegor kommer att gilla den i morgon.
 
Om tårtan blir en hit kommer jag köra på en repris nästa helg då vi ska fira av honom med både min och hans familj som ärade gäster. Jag skulle vilja testa alla Lindas tårtrecept och denna är den femte i ordningen. Redan nästa månad har jag lovat baka en björnbärstårta till en väns födelsedag.

Kommentarer
Postat av: Bella

Gissar att det var några arbetskompisar till H som var mer än nöjda efter de bjudits på din tårta :) Ser ju supersmarrig ut!!

Kramar Bella

2013-02-04 @ 20:04:12
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.se/
Postat av: Elins blogg

Avis på dem som fick smaka på en sån god tårta, mm! Fick Lomelinos tårtor-boken i julklapp men har inte bakat något i den ännu. Kan däremot sitta och kolla på de vackra bilderna hur länge som helst! Skönt att höra att recepten inte är så svåra.

Härmade förresten dig med hallon och kokosvatten-smoothien, nämnde att jag fått idén av dig. :)

Kram

2013-02-05 @ 20:23:27
URL: http://elinsdetaljer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0