Ett till tårtkalas är numera avklarat

 
Igår hade vi födelsedagskalas för M och då hade vi både min familj och hans familj här på middag och tårtkalas. Precis som när vi ordnar vanliga middagar så brukar han få bestämma huvudrätt och jag som står för kreativiteten gällande efterrätten. Igår hade vi följt Jonas Crambys recept på riktig amerikansk chili gjort på högrev. Riktigt god mat som uppskattades av alla. Vi får nog inom kort investara i hans kokbok Texmex från grunden. Tack till alla ni som var där och tillsammans skapade en härlig stämning!
 
Min efterrätt blev tårtor med smakerna hallonbrownie och citron. Fyllningen i citrontårtan var hemmagjord lemoncurd och den var så god att jag trotsade sötsuget och slickade rent bunken. Jag trodde att det skulle vara lite meckigt att göra egen lemoncurd, men det var bara att värma socker, ägg, citronsaft och skal över ett vattenbad. Vispa, vispa och åter vispa tills det började tjockna och sen tog man bara bort bunken från vattenbadet och klickade i lite smör. Superduperenkelt, å j*kla gott!
 

Kommentarer
Postat av: Zandra

Men vilken tårta! Jag som inte ens tycker om tårtor vart sugen nu hihi :-)

Duktig du är!
Kram

2013-02-11 @ 10:48:54
URL: http://lilalallas.blogg.se
Postat av: Johanna

Hej!
Vilka underbara tårtor! Måste bara fråga vilka tillbehör ni körde till chilin, är sugen på att prova den till helgen. Ha de gott

2013-02-11 @ 11:26:26
Postat av: Annacecilia

Ser helt fantastiska ut!

2013-02-11 @ 16:26:44
Postat av: camilla

Jösses så gott det där såg ut! Blir riktigt sugen på boken nu..

Kramar

2013-02-11 @ 20:16:25
URL: http://camillasrum.blogg.se
Postat av: Elins blogg

Åååh så goda tårtorna ser ut, vad duktig du är! Älskar lemoncurd.. Nu är jag väldigt sugen på att prova på att baka något från boken. Tar det lång tid?

Kramar

2013-02-11 @ 20:26:54
URL: http://elinsdetaljer.blogg.se
Postat av: Anna - Starwoman

Men åhhhh shit vilka fina tårtor du gjort, den rosa med choklad hade jag gärna satt tänderna i i detta nu :-) Boken ska jag nog önska mig i födelsedagspresent! Kramkram

2013-02-11 @ 21:53:19
URL: http://www.femme.se/starwoman/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0