Strawberries



Dagens efterrätt i Mineskålen, limemarinerade jordgubbar, som är mycket nyttigare för magen än raringens glassbåt.

För några dagar sedan kostade de röda gubbarna mellan 45-50 kronor. Hutlöst dyrt, anser jag. Men nu när midsommar är över är priserna återigen nere på en normal nivå. Tänk vad tillgång och efterfråga kan spela roll på priset!

Under den senaste veckan har jag märkt att jag har gått upp något extra kilo om magen. Orsaken är att det har slinkigt ner en och annan extra glass om kvällarna och andra godsaker. Därför har jag bestämt mig att endast hålla mig till frukt i någon vecka fram över, med start från och med igår. Hoppas bara att jag klarar av det och inte bli frestad att ta nåt sött... För mig är sommaren en riktig fuskartid när det gäller maten, oftast äter vi senare och man unnar sig lite för mycket av det goda.

Kram

Kommentarer
Postat av: Bella

Visst är det ljuvligt gott med jordgubbar, men håller med dig om att 50 kr litern är lite väl dyrt...



Visst är det lätt att det slinker ner både den och den andra sötsaken så här i sommartider, har lagt på mig ett par kilon också, vilket jag inte gillar...



Hoppas du haft en skön kväll



Kramar Bella

2010-06-29 @ 22:03:21
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Annas inspiration

Hej hopp!



Det är väldigt lätt att lägga på sig på sommaren!

Jordgubbar är sååå gott men håller med om att priset var helt galet förra veckan.



Stora kramar

2010-06-30 @ 21:56:50
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0