Kvällens Cobb

Kvällens cobbsallad minus smulad ädelost
 
Ikväll serverades det cobbsallad hemma hos oss till kvällsmat. En sallad som påminner lite om ceasarsallad eftersom den innehåller romansallad, bacon och kyckling. Om man tillsätter avocado, ägg, tomat och smulad ädelost, som kom på för efter fotograferingen eftersom M inte gillar ost med smak, så är du hemma. Min nya hemmagjorda-sallads-favorit!
 
Det var nu under semestern som jag lärde mig konsten att koka ägg! En ganske simpel sak kanske, men jag har alltid kokat äggen antingen för hårt eller för löst. Det var i Leilas blogg som jag läste mig till att man skulle lägga i äggen i kokande vatten och låta dem koka i exakt 8 minuter. Ni kan ju själva se att det funkar och numera tycker jag att det är roligt att koka ägg eftersom jag alltid lyckas numera.

Kommentarer
Postat av: Bella

Så gott och fräscht det såg ut!!

Hoppas du haft en bra dag!

Kramar Bella

2012-08-23 @ 21:07:59
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0