Sunday



Så fräscht med färska blommor! Fick ett tips när jag handlade gladiolus förra gången. Om du vill få alla knoppar att blomma, skall du skära av ca 5-10 cm av toppen. Annars orkar näringen inte gå ända upp till toppen och då blommar endast dem nedersta knopparna.

Denna söndag har gått i lugnets tecken. Har kollat på de 2 första avsnitten av Gossip Girl från sidan jag tipsade er från igår. Lade märke till hur unga skådespelarna ser ut, men de var väl något år sedan första säsongen spelades in.

Vi åker ju till Kreta nästa söndag och innan dess skall jag även hinna med en kick-off med jobbet. När jag åker iväg någonstans brukar jag alltid glömma någon "mindre" viktigt hemma, såsom en borste eller strumpor. Det kvittar om jag har dubbelt så stor packning som M, jag glömmer alltid något. Därför har jag varit duktig och skrivit en packlista. Så nu hoppas jag att allt som jag behöver verkligen kommer med!

Nu ska jag gå och byta om för mitt söndagsträningspass!
Ha en underbar kväll!
Många kramar

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Så fina blommor ! Fin blogg du har !

Kram

2009-08-16 @ 18:45:56
URL: http://minharmoni.blogspot.com/
Postat av: Madeleine

Vilket bra tips med blommorna, det ska jag ha i minnet:)



Vad härligt det låter med en resa nu när hösten börjar smyga sig på mer och mer. Lite sol nu hade varit perfekt=)



Myggbett ja...kliar som bara den och det är svårt att låta bli att inte klösa. I natt låg jag vaken och kliade och kliade....Har haft på Salubrin nu och attans vad det svider, men det är det värt.

Usch för fästing, du måste verkligen kolla ordentligt så att du fick bort allt. Har själv aldrig haft någon men usch och fy...



Jag hoppas också på en god natts sömn även om jag redan fasar för när klockan ringer:(



STOR KRAM från ett blåsigt Örebro

2009-08-16 @ 19:49:31
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Therese

Jättefina blommor men tyvärr kan vi snart inte ha nåt framme på borden lägre för Viggo river ner det. kram

2009-08-16 @ 23:46:40
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Superfina blommor! Vardagslyx att köpa hem en bukett med fräscha snittblommor.



Tack för tipset! Det ska jag verkligen komma ihåg.



Hoppas du har en bra måndag, kramar

2009-08-17 @ 15:38:00
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0