Äntligen semester!!!



Även när himmeln är mulen så är de vacker

Nu är jag tillbaka på bloggen efter min lilla bloggpaus! I fredags var jag kvar på kontoret tills sent sent på natten. Efter den vanliga arbetsdagen hade vi den årliga sommarfesten. Tycker verkligen det är urkul att festa loss med kollegorna. Blir en sådan stor skillnad att hitta på saker efter jobbet med kollegorna. Då släpper alla den allmänt strikta revisior/redovisningsrollen och bara har kul. Fredagsnatten med andra ord väldigt lång, vilket resulterade i att jag sov bort hela lördagen. Jag är egentligen en riktig morgonmänniska, och kan gå upp vid halv 8 och var jättepigg efter en utekväll. Men den senaste vecka har jag verkligen fått slita mig från sängen. Därför ville jag verkligen inte gå upp igår och det slutade med att jag inte gick förrän klockan 15 igår! Har aldrig sovit så länge, men tyckte att jag förtjänade det på min första semesterdag!

Idag har det varit en allmänt mulen dag. Vi tog en riktigt städomgång i lägenheten. Ogillar verkligen att städa, utan föredrar hellre att "pynta och piffa", men för att kunna göra det måste måste man ha ett rent hem. Älskar att flytta omkring saker och vill aldrig ha något på samma plats för länge. Imorgon ska jag lämna M och åka hem till min familj för en vecka. Har redan planerat in en dag då vi ska åka till Kosta och till en av mina favoriter när det gäller inredningsbutiker, Iittala Outlet. Där kommer jag att fylla på mitt "piffförråd" och verkligen använda min kupong som ger mig 30 % på hela sortimentet. Tycker verkligen det är tråkigt att M och jag inte har semester samtidigt förutom den veckan vi åker till Kreta. Dock får man göra det bästa av situationen.

Kramar

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad skönt med semester och vilket perfekt avslut med en sommarfest! Det är alltid kul att festa med kollegorna och se hur alla släpper sina jobbroller!



Hoppas du hittar något riktigt fint på Iittala Outlet, det är nog inget problem iof för det finns ju en del att välja mellan!

Kram!



2009-07-12 @ 13:59:41
URL: http://hannasvardag.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vad skönt med semester och vilket perfekt avslut med en sommarfest! Det är alltid kul att festa med kollegorna och se hur alla släpper sina jobbroller!



Hoppas du hittar något riktigt fint på Iittala Outlet, det är nog inget problem iof för det finns ju en del att välja mellan!

Kram!



2009-07-12 @ 13:59:42
URL: http://hannasvardag.blogg.se/
Postat av: Susanne

Så skönt med semester, jag börjar min imorgon :o)

Ha en skön kväll



Kram Kram

2009-07-12 @ 17:35:23
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Livet hemma hos Linda

Oj, det var riktigt ovanligt av Cicci att sova sååå länge, hihi:)



Härligt med semester!!

Kram kram

2009-07-12 @ 17:35:51
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Leia

Härligt med semester. =)

2009-07-12 @ 18:24:15
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Bella

Härligt med semester, dock tråkigt att ni inte är lediga samtidigt...



Jag jobbar på en redovisningsbyrå och det är verkligen kul att se strikta människor släppa loss, nu är alla inte strikta, men det är ju den uppfattningen folk har om "räknenissar"



Ha en bra kväll



Kram Bella

2009-07-12 @ 19:59:49
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Leia

Absolut.

För mycket stress plockar fram det allra värsta. :S

2009-07-12 @ 22:45:24
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag vet, det är därför hon är så cool, hon vågar sticka ut som väldigt få, jupp, liksom varför kan ingen ha sin egen stil istället för att typ vara slav under modet? Sjukt eller vad?

2009-07-12 @ 23:42:22
Postat av: Therese

Synd att ni inte kunde vara lediga tillsammans! Vi har bara 2 veckor tillsammans då M var tvungen att byta jobb :( så då rök två veckors semester och nu kan han inte heller vara ledig med vår son. Skönt att få lite ledigt i alla fall antar jag?

2009-07-12 @ 23:48:04
URL: http://theperfectwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0