Sommarläsning i hängmattan och bärplockning



bild från Google

Så kan man förklara min dag. Nästan hela dagen har jag legat i trädgården i hängmattan med en bok i handen. Har nu äntligen läst ut 2a boken av Stieg Larsons böcker. Jag tyckte dock att första boken var betydligt bättre. Kan tyvärr i börja på den sista då jag inte tog med den hit. Utan har istället börjat läsa en av min systers böcker. Det är så fridfullt att läsa ute och samtidigt passa på att vara ute i solen.

Har även hunnit med lite bärplockning idag. Redan efter frukost tog jag med familjens hund, Ronja, ut på en promenard för att hitta skogshallon. Det är väldigt lyxigt att bara kunna gå några hundra meter för att kunna plocka sig en liten bunke med lite bär. Skogshallon tycker jag är sååå mycket godare än vanliga trädgårdshallon. De är mycket mindre än vanliga och sötare. Nu efter middagen åkte min mamma, bror och jag ut i skogen för att plocka blåbär. Kan vara lite knixigt och plocka blåbär, då det är väldigt drygt. Därför valde jag att att använda en bärplockare, har aldrig testat det innan. Märkte att det gick betydligt lättare att plocka och fick ganska snabbt upp nån liter. Nu står min mamma och gör hemmagjord blåbärssylt som jag skall ta med mig hem till stan. Frös även in hälften av mina bär, så nu kan jag använda "mina" egna bär när jag Leilas goda blåbärsbullar!

Många kramar

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Vad mysigt med hängmatta och läsning. Jag som tyckte att 2:an av Larssons böcker var den bästa...

Ser fram emot filmen nu i höst=)



Det var bara två bruka tallrikar i påsen. Hade ju två i grått sedan tidigare och kompleterade med två till. En riktigt mysig butik är det=)



Jag skulle också vilja ha ett par snygga gumistövlar till hösten=)



Ha en fin helg. Stor KRAM

2009-07-17 @ 22:13:10
URL: http://livetuppochner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0