Med en bok i handen!



Dagens témugg och pocketbok

Denna dag har verkligen gått i lugnets tecken. Har spenderat hela dagen med att läsa modellen Sophie Dahls debutroman, Leka bland vuxna. Sophie Dahl är för mig inte en så jättekänd model , desto mer kändare är hennes morfar Roald Dahl som har skrivit en stor mängd barnböcker, som tex Matilda.

När jag tittade mig i spegeln imorse var det inte en vacker jag såg. Mina ögon var alldeles svullna och såg väldigt trötta ut. Brukar inte ha svullna ögon eller påsar, men som tur väl är ha svullnaden dämpats och jag hoppas att den försvinner helt tills imorgon. Vill helst inte gå till frisören med svullna ögon. Längtar verkligen att få håret uppfrächat med lite färg.

Nu väntar jag att min chocolat chip cookies-deg ska kylas ner i frysen. Är på riktigt bakhumör nu på semestern. När jag jobbar kan de gå flera veckor innan jag hinner baka något, men nu gör jag det när jag känner för det. Tycker det är betydligt roligare att baka än att laga mat. Därför gjorde M och jag så idag att han lagade mat och jag bakade...

Kram    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0