Hemma i Kristianstad igen



Helsingborg i skymningen, på andra sidan sundet ligger danska staden Helsingör



Lunchstopp på Ristorate Amici Mili i Helsingör

Har haft en underbar helg tillsammans med Anne och Johanna. Det var första gången jag besökte Anne efter hon fick jobb i Helsingborg. Helsingborg har jag endast besökt en gång tidigare om man räknar bort alla de gångerna man åkt igenom staden för att ta färjan till Helsingör när inte Öresundsbron fanns. Kan dock verkligen rekommendera ett besök!
I lördags tog vi färjan över till Helsingör. Hela dagen spenderades med att kolla i butiker, dock hittade jag inget som föll mig i smaken...  Annars gillade jag staden, då det har en gammal stadskärna. På lördagskvällen gick vi ut och åt på restaurangen Marias Tapas i Helsingborg. Har aldrig ätit tapas innan, men det var verkligen urgott. Beställde bland annat in grillade chilimarinerade scampis, lukttorkad skinka och paprikakyckling och mandarinsorbet till efterrätt.



Mina nyinköpta skor


På söndagförmiddag åkte Johanna hem till Linköping. Medan Anne och jag åkte ut till Väla Shoppingcenter och IKEA. Där hittade jag ett par Tiamoskor på Scorett. Har verkligen jätteproblem att hitta skor pga jag har storlek 35 eller en liten 36a. När jag köper skor får jag märken jag vet gör små storlekar. Vilket är tråkigt, då jag gå misste om många snygga skor som man inte kan ha sulor i.  

Hoppas att ni har haft en bra helg. Kramar

Kommentarer
Postat av: Livet hemma hos Linda

Låter som att ni har haft en mysig helg tillsammans. Synd att jag inte kunde vara med:( Men det får bli en annan gång.



Det är en manet i glasskulpturen. I mörkt lila, så den passar super i sovrummet. Hihi:)



KramKram

2009-06-07 @ 21:07:49
URL: http://lindablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0