Hemma och kurerar mig!



Gick hem vid lunch idag och jag känner redan att jag mår mycket bättre! Är väldigt skönt att ha ett jobb där man styr arbetstiderna själv. Blev så nedstämd över att sitta på mitt lilla kontor med täppt näsa, nu när jag har gjort klart mina kunders skattedeklaration för denna månaden. Så jag behövde inte känna någon skuld över att jag gick tidigt. Innan jag cyklade hem till lägenheten var jag innom affären för att köpa godsaker och några tidningar. Tror på teorin att vardagslyx hjälper mot förkylningar. Perfekt sällskap, nu när M är i Helsingborg på födelsedagsfirande och ett IKEA besök. Dock gjorde jag inköpslistan innan åkte, så han inte glömmer något. Tycker oftast att man alltid köper samma saker varje gång man är på IKEA, såsom värmeljus, klädgaljor och ramar.

Jag har hunnit med mycket på de timmarna jag har varit hemma, några timmar extra hemma gör väldigt mycket. Bland annat har jag fortsatt med fotoalbumet, men nu kan jag i fortsätta mer idag, för klisterhörnen tog slut. Har hunnit hoppat på 2 nya tidningserbjudanden. Skulle egentligen avsluta M:s Cafe prenumeration som stod på mitt namn och istället nappade jag på en testprenumeration på Elle Interiör. Det är så lätt att gå på en telefonförsäljares små trix när han vänder samtalet. Jag som tidigare har jobbat försäljare borde egentligen inte bli lockad, men jag älskar ju när en ny tidning ligger på hallmattan. Hittade sen ett väldigt bra erbjudande på en Plaza Interiör som jag inte heller kunde motstå. Så nu är min tidningshöst och räddad!

Massor med kramar




Kommentarer
Postat av: jessi

vad bra att du redan mår bättre! Plaza är en mycket bra tidning och Elle har jag prenumererat i över 10 år!



KRAM

2009-09-09 @ 17:40:24
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Skönt att det kan gå över fort någon gång!



Jag förstår att du blir förvirrad =0).

Jag är utbildad frisör och jobbade med det i över 15 år och trivdes bra! Fick sen en liten åldersnojja och ville något mer så jag vidareutbildade mig till matte och No lärare. Har nu jobbat som lärare i snart 8 år. Saknar frisöryrket massor ibland, så kul, men arbetstiderna och lönen är sådär ;-)



Hoppas du kryar på dig ännu mer nu och myser med dina härliga magasin!!



Kramar

2009-09-09 @ 18:26:57
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Therese

Låter som en bra eftermiddag trots allt! Jag var med riktigt hängig idag på eftemiddagen, har ont i halsen och känner mig tung i huvudet men det beror mest på trötthet. Hoppas tidningarna var bra :) kram

2009-09-09 @ 19:30:07
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej på dig lilla sjukling =)

Hoppas du börjar känna dig lite piggare!

Det här med tidningsprenumerationer är ju väldigt trevligt! Känns så lyxigt att ha tidningen innanför dörren då man kommer hem! Känns nästa som man "fått" den =)



!!Ang vinet!!

Vill du jag ska rekommendera rött/vitt/rosé eller nåt som passar bäst till kräftor?? Eller kanske en av varje? =)



Kramar

2009-09-09 @ 19:50:30
URL: http://lovesexandmoney.blogg.se/
Postat av: Zandra

Skönt att du redan är på bättringsvägen, ett par extra timmar hemma kan göra underverk!

Krya på dej mer och ha en skön kväll.

Kramar

2009-09-09 @ 19:55:24
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Skönt att du känner dig lite piggare. Du gjorde rätt i som gick hem lite tidigare.

Jag tror också att jag har något på G, känner av halsen och huvudet är riktigt tungt.

Fast samtidigt hade jag världens ork på kvällens aerobicpass..hmmm



Jag är också "duktig" på att falla för olika tidningsprenumerationer och tar ofta prova på nummer och sedan säger jag upp och testar en ny tidning..haha



Skönt om dig. Kraam

2009-09-09 @ 19:56:31
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Bella

Skönt att du redan känner dig bättre!!



Tidningar kan man aldrig få för många av så helt tokigt blev det ju inte trots att du "gick på" det telefonförsäljaren erbjöd dig :)



Inte fel att vara klar med alla skattedeklarationer, själv har jag några kvar att ta tag i imorgon...



Ha det gott



Kraaam Bella



2009-09-09 @ 22:13:37
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Jag tror också starkt på din teori ;)



Krya på dig nu, skönt att du redan nu känner dig piggare, då måste du vara på bättringsvägen! Kramar

2009-09-09 @ 22:14:00
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Bergodalvana

Verkligen mysigt med tidningsprenumerationer! Vardagslyx :) Du får krya på dig!

2009-09-10 @ 14:11:16
URL: http://bergodalvana.com
Postat av: Karin

Hejsan!

Mår du bättre idag??

Här kommer några förslag från mig!

BRA TILL KRÄFTORNA: 2120 Sankt Anna, Riesling, Tyskland

ROSÈ: 6401 Jacobs Creek, Shiraz rosé, Australien

VITT: 2415 Masi Masianco, Pinot Grigio Verduzzo, Italien

RÖTT: 16554 Trapiche, Malbec Oak Cask, Argentina

BUBBEL: 7688, Louis Bouilott, Crémant de Bourgogne brut, Frankrike



Jag har tagit viner som finns på systemet, och jag har skrivit med nr, så de är lätta att hitta! Detta är några av mina favoriter... Riesling i allmänhet passar bra till skaldjur, detta jag rekommenderat är det lite högre syra i (dvs mindre sött) än i de flesta andra rieslingviner. Och det har jag rekommenderat pga av att jag personligen inte gillar söta viner. Men gillar man det bättre, så satsa på en annan tysk riesling! Jag dricker gärna och helst bubbel till kräftor/skaldjur och det jag rekommenderar kostar dock en 100-lapp, men är otroligt gott!

Jag hoppas du hittar nåt spännande!

KRAM!

2009-09-10 @ 16:39:49
URL: http://lovesexandmoney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0