Soliga söndag



Strålande väder har det varit idag. Solen har lyst härliga strålar över stan och det har även varit varmt i solen. Idag satte vi på "fixarbyxorna" och putsade fönstren och städade rent på balkongen. Det känns så skönt att kunna titta ut igen utan att behöva irritera sig på smutsen på fönsterna. Nu är det bara lite nya blommor och växter som saknas ute balkongen. Dock tror jag att det får vänta nån vecka till, även om jag gärna vill ha dem nu. För nästa helg kommer vi få besök av Linda och Nils och på kvällarna hinner jag inte.

Som alla andra söndagar satte jag mig ner med kokböckerna och letade inspiration till nästa veckas matsedel. Lite tidsödande kanske, men jag hatar att äta samma mat vecka in och vecka ut. Denna vecka kommer vi att bland annat laga fish and chips, kycklingspett med chili- och cashewcoucous och valnötspasta från Toscana. Jag tycker det är skönt att planera veckans mat innan man handlar så slipper man yra runt på Maxi som en vimsig höna samt sakna ingredienser till någon måltid! 

KRAMAR!


Kommentarer
Postat av: Emma

Tjena tjejen!



Eran dag låter mysig & ni verkar fått gjort en del! : - )



Visst är de smidigt att ha lite planering på maten. Inte fel alls!

Innan när vi gjorde varma mackor så slängde vi ihop en varsin pastsallad till lunch imorgon, smidigt! O allt blir ju så mycket lättare att vara just två ; - )



KRAAAM & God natt

2010-04-11 @ 20:56:00
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Tack för din omtanke! Min helg blev superskön och mysig!



Vad duktig du är som planerar in menyer, önskar jag kunde lära mig det också =0). Skönt med vårstädning ocg fix. Jag köpte penséer idag iaf!!



Kramar

2010-04-11 @ 20:58:37
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Här har solen också visat sig hela dagen.



Kul att kika i böcker och leta inspiration kan tänka mig att vi kanske får se här sen vad det blir:)



KRAAM

2010-04-11 @ 22:10:37
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Zandra

Låter som ni kommer få ett par riktigt smarrig middagar under vecka 15! :-)

Jag borde oxå göra så, kolla i kokböckerna innan man plitar ner veckans matlista, men när jag väl sitter där så blir de mest mat av gamal vana... Bättring på mej hihi!

Ha en skön dag!

Kramar

2010-04-12 @ 11:20:29
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: uh-huh-me.com ~ Nettan

Otroligt vacker färg på blomman i inlägget under =)



Jättetrist att mässan inte blev som ni önskade. Jag var väldigt nöjd med fotomässan, så nöjd att jag gick båda dagar. Bra jobbat av arrangörerna!



Tycker du är riktigt duktig som hittar på nya recept till veckorna sådär! Jag är likadan, blir väldigt osugen av att äta samma mat jämt. Men det blir ändå på det viset under veckorna pga tidsbrist :(



Ha en fin start på nya veckan!

2010-04-12 @ 14:16:17
URL: http://uh-huh-me.com
Postat av: Bella

Visst är det härligt att vårsolen hittat tillbaka!!



Skulle nog behöva göra en djupdykning bland kokböckerna med här hemma, det känns som att det är väldigt lätt att man bara kör på med samma gamla recept som vanligt...



Läste att ni varit på Hus o Hem mässan, riktigt tråkigt att det inte var speciellt mycket att titta på förutom värmepumpar och annat trist...



Hoppas du haft en bra dag



Kramar Bella

2010-04-12 @ 21:29:22
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0