Roadtripen till Österlen



Välkommen till Kiviks Musteri


Sandra, framför Urban Living som enligt Sköna Hem rankas som en av Sveriges 30 bästa inredningsbutiker.
 

Dagens lunch på supermysiga cafet Olof Victors, nybakad foccaica med ägg, chiliaioli och ett berg med kräftstjärtar.


Dagens resesällskap


Utanför Olof Viktors


En mysig gata i Ystad

Vid tiotiden i förmiddags tog vi ut vår nya bil på sin allra första lilla roadtrip. Både jag och Magnus och våra medpassagerare Sandra och Jocke såg fram emot en härlig dag nere på Österlen fylld med en mängd stopp á la Cicci som jag hade tittat ut igår. Med min väldetaljerade och planerade lista blev första stopp Kivik. Första stoppet där blev Stärkan Outlet, där man kan fynda märken som Rice, Himla, Kardelen och Pelle Vävare, och sen körde vi vidare bland äppelodlingarna till Kiviks Musteri.

När besöket på Musteriet var avklarat styrde vi bilen mot Simrishamn och Urban Living. Urban Living var verkligen en inredningsbutik i min smak! Här fanns märken som Tolix, Korbo, Muuto, Hay och många fler... På Urban Living hittade vi bland annat vår nya nyckelförvarare, bild kommer vid ett senare tillfälle. 

Nu började våra magar bli sugna på mat och jag hade redan tittat ut Olof Viktors som ligger på vägen mellan Simrishamn och Ystad. Där stod vi i en halvtimme i kö för att ens komma fram till kassan för att beställa. Men maten var verkligen värd att vänta på! Jag, Sandra och Jocke beställde deras Kräftstjärtsmacka och Magnus tog en macka med breasola och spickeskinka och alla blev verkligen nöjda och belåtna. Efter lunchen inspekterade jag och Sandra den tillhörande butiken. Där kan man bland annat köpa deras egna marmelader, knäcke, bröd och müsli.   

Sista stoppet på vår resa var Ystad och dess stadskärna. Har aldrig varit i Ystad tidigare, men det var en positiv upplevelse. En mysig liten stad med en mängd charmiga små hus och butiker. Efter någon timme här körde fyra trötta, men väldigt belåtna över vår dagstripp till Österlen. Jag kan inget annat än hålla med Linne om hans ord om Österlen.

"Alltså kan ett land av så förträffligt klimat ej annat än vara det härligaste; ja det liknar så mycket Tyskland och Danmark, att man kunde säga, det havet liksom med våld skurit Skåne ifrån de södre länder och lagt det till Sverige."  

Många kramar och på återseende!


Kommentarer
Postat av: Linda - Inspiration, Inredning, Design

Vilken härlig dag! Österlen som är så vackert och mysigt. Kul att testa nya bilen också:)



Kram på dig

2010-08-06 @ 07:55:47
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Emma

Underbara Österlen!! : - ) Dit åkte vi för några år sedan med jobbet på bussresa. Hur mysigt som helst. Vi fikade på Cafe annorlunda där vi fick en massa kakor av alla dess slag!

Ni verkar ha haft en kanondag nere i Skåne!



Sv: Jag var uppe med tuppen idag men somnade sedan om gott och har nästan precis stigit upp,ooops! : - )

Jag ska kolla in dom parfymerna som du tipsade mig om!



Vad ska ni göra i helgen?



Kramkalas!

2010-08-06 @ 11:15:35
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Emma

HAHA! : - ) Ursäkta! Men jag är totalt förvirrad för tillfället ; - )



Till Ronneby hade jag gärna åkt. Gillar den staden! På onsdag får vi besök av min kusin och hans sambo med kusinbarn just från ronneby. Längtar!



Önskar dig en jättemysig vistelse i hembyn!



KRAMAR

2010-08-06 @ 11:29:25
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Zandra

Å vilken härlig roadtrip! Ni verkade ha fått ut mycket av den :-)

Du är en bra reseguide :-)

Kramar

2010-08-06 @ 17:28:20
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Anna

De där såg gott ut=)

2010-08-07 @ 19:51:04
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Therese

Så härligt, urban living vill man ju ta ett besök i. Hoppas allt är bra och att ni får en fin söndag!

2010-08-08 @ 16:51:48
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Mia ☆

Vilka fina bilder, har aldrig varit där nere faktiskt :) Kram!

2010-08-09 @ 11:33:14
URL: http://www.thelifeofmia.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0