På andra sidan sundet



På populära Nyhamn var alla resturanger fulla med matsugna lunchgäster



Danmarks huvudgata Ströget och jag bland Nyhavns färgglada hus

Igår morse tog vi tåget till Köpenhamn för en heldagsutflykt. Först strosade vi på Strøget och dess obligatoriska stopp längs med vägen upp till Kongens Nytorv. Lagom till lunch knallade vi bort till Nyhamn och försökte hitta en restaurang som hade något bord som var ledigt. Det var inte det lättaste, men tills slut fick jag min spätta och hemmagjorda remouladsås.

Efter lite mat i magen beslut vi oss att upptäcka gatorna runt omkring Strøget för att slippa alla turister. Även om vi var där på en tisdag var det fler än vi som ville upptäcka Danmarks huvudstad. När vi väl klampade in hos Magnus föräldrar igårkväll var vi ordentligt möra i benen efter utflykten på andra sidan sundet. 

Imorgon väntar det en ny dagsutflykt. Då kör vi ner till Österlen, mot Simrishamn och Ystad. Nu under sommaren har många bloggare varit på utflykter dit och jag har därför fått värdefulla tips om stopp som jag vill göra imorgon.

Många kramar och på återseende


Kommentarer
Postat av: Emily

Mysigt med Köpenhamn!



Håller med om att det kan vara svårt att hitta skor! Som tur är brukar 36 passa för det mesta, och ibland även 37 om jag har tur! Det är ju inte ofta det finns 35 i butikerna heller, om man inte vill köpa barnskor :)

2010-08-04 @ 22:20:06
URL: http://www.emilysophie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0