Favoriternas dag



Även om vi inte planerar att byta lägenhet tycker jag att det är inspirerande att kolla mäklarsidor på nätet. En favoritsida är Alvhemmäkleri och mäklarfirman säljer verkligen många drömlägenheter i Göteborg. De flesta lägenheterna som är till salu är äldre lägenheter som är nyrenoverade. Jag faller verkligen som en fura när jag ser kontrasten mellan gammalt och nytt. Så snyggt!

Är riktigt mör i kroppen efter genomköraren på gymmet. Idag har jag hittat en ny favoritmaskin, stepmaskinen! Körde först 15 minuter uppvärmning på den och sedan 45 min på de övriga maskinerna. För att sen återvända till stepmaskinen och avslutar då med 15 minuters fettförbränning. Jag är en riktig vanemänniska. Jag använder samma konditionsmaskin både till uppvärmningen/avslutningen, tills jag en dag tröttnar och först då byter jag.

Jag har inte bara hittat en ny favoritmaskin utan också en låt. Sedan jag kom hem i eftermiddags har Darins Microphone gått på repeat. Hans nya album släpptes idag på gratisversionen av Spotify och nu är jag inne på tredje varvet... För ett tag sedan hade jag Lady Antebellums Need You Now som favorit. Men där var det inte jag själv som spelade sönder låten, utan Rix FM! Lyssnar alltid på dem på jobbet och så fort en låt blir någorlunda populär kör de låten i gång i timmen, minst. 

Har ni också haft konstigt väder idag? När jag kollade in dagens väder på Klart.se och SMHI imorse för att se om jag skulle ta bilen eller cykeln, visade de två helt olika väderprognoser. Klart.se visade solsken och SMHI visade regn hela dagen och bägge hade rätt! Det har kommit dunderskurar för att nästa minut bli solsken och så har det fortsatt hela dagen fram och tillbaka. För tillfället är det ösregn och jag tycker synd om Magnus som är ute och spelar fotboll.

Nu skall sluta flumma bort mig i text och istället önska er en trevlig afton!
Cicci 
 


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja.. konstigt väder har vi också haft. Regn, solsken och varmt för att se ösregna igen :( Nu ösregnar det. Men det gör inget. Nu är vi inne och har tänt ljus här hemma och bara myser i soffan :)



Ang. grytan. Erbjudandet gäller än. Det är de ovala (4,1 lit) som nu kostar 995:- istället för 1599:- :D

Ska bli riktigt kul att få ställa fram denna skönhet på bordet efter ett långkok på spisen :D

2010-08-18 @ 19:32:06
URL: http://hantverkaregatan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Visst är det kul att spana in mäklarsidor och alla hus som är till salu.Vi vill gärna flytta till ett annat hus så vi håller ögonen öppna men så kräsen man är!Vi kommer nog aldrig hitta nåt haha.

2010-08-18 @ 21:10:40
URL: http://emeliesamjolie.blogg.se/
Postat av: Zandra

Härlig bild du fått tag på!

Alltid kul att kika in i andras hem och se hur dem gjort och samla lite inspiration :-)

Ja vardagen kommer att komma förr eller senare och jag gillar egentligen vardagen så jag ska inte klaga :-)

Ha en toppen torsdag!

kram

2010-08-19 @ 13:18:16
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Uh-huh-me.com - Nettan

Tycker det är lustigt väder varje dag nästan. Önskar att vi kunde få lite mer sommar innan hösten tar fart.



Och det är alltid mysigt att kika in andras hem, samla inspiration :)



Hoppas du mår bra! Trevlig kväll

2010-08-19 @ 19:39:38
URL: http://uh-huh-me.com
Postat av: Ann-Louise

Vad duktig du är som tränar så flitigt och gud vad mysigt att åka till Korfu snart!



Jag har inte hört Darins nya men blev nyfiken nu, brukar gilla hans låtar!!



Ha det bra!



Kram

2010-08-19 @ 22:54:56
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Mia ☆

Vilken fin lägenhet på bilden :) Vi har också haft skumt väder i flera dagar nu tycker jag, ena sekunden tror man att det ska regna och i nästa skiner solen. Men idag är det kyligare ute!



Ha en toppenhelg, kram!

2010-08-20 @ 09:48:05
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Annas inspiration

Snygg inspiration!

Jag tycker vädret är jättemärkligt,

hoppas på fler sköna sommardagar.



Trevlig helg!

Kram Anna

2010-08-20 @ 19:56:17
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Sofia

På Alvhem kan man verkligen hitta inspiration! Så vackra bilder. Gammalt och nytt är en härlig kombination.

2010-08-22 @ 21:46:30
URL: http://landinskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0