En helt vanlig lördag

 


Kristoffer och Anna bjöd oss alla på deras hemmagjoda mojitoglass. Om jag jämför denna glass med min egengjorda mangoglass så är min slagen med hästlängder. Har blivit väldigt dålig på att dokumentera min vardag med kameran, får verkligen skärpa mig!

Jag hade en väldigt trevlig fredagkväll tillsammans med Magnus, Kristoffer, Anna, Elin och Johan. Älskar verkligen när man är några stycken som lagar mat tillsammans och umgås i en lugn hemmamiljö. Gårdagens meny var min favorit, Leilas Texas fajitas. En rätt som går väldigt snabbt att tillaga, men som är himmelsk god med sina annorlunda smakkombinationer. Till dessert åt vi en hemmagjord mojitoglass som var läskande god. Gillade verkligen den fräscha smaken av mynta och lime. Kvällen avslutade vi med att spela flera omgånger "Med andra ord". Att förklara saker är inte min starkaste sida utan får istället tunghäfta och snöar in mig på en och samma bana. Det laget som jag var med i, fick känna sig besegrade X antal gånger av killaget.

Annars har dagen börjat i ett lugnt och skönt tempo. Känner att jag inte har någon större motivation att påbörja något stort projekt. Har funderat sedan lunch om jag skall fixa mig i ordning för att gå ner till stan och uträtta ett ärende. Egentligen är det lite tragiskt att jag inte vill gå ner till stan ofixad, utan vill alltid visa mig ifrån min bästa sida ifall om jag skulle möta någon jag känner... Klarar av att gå ofixad om jag skall köpa mat, men inte i några andra affärer.    

Ha en fin lördag!
KRAM

Kommentarer
Postat av: jessi

Det lät som en mysig fredagskväll med goda vänner! vänskap är ju livet!



Jag är som dig, kan inte gå på stan utan vara fixad. klarar av matbutik men hoppas inte träffar någon...



kramisar

2010-01-23 @ 17:16:07
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Emelie

Låter spännande och gott!

2010-01-23 @ 19:27:38
URL: http://emeliesamjolie.blogg.se/
Postat av: Karin

hej gumman!!!

så himla god glassen lät och såg ut. kanske går att slänga ut receptet?

är allting bra med dig annars? kramar

2010-01-23 @ 20:50:50
URL: http://lovesexandmoney.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Det speöet är ju så roligt!! Man får många goa skratt. Jag har nog släppt lite på fixabiten med åldern tror jag...skönt på ett sätt men synd på ett annat ha, ha!



Kram

2010-01-23 @ 23:00:55
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack för en trevlig kväll i fredags! Allt var supergott!! =) Måste göras om! kram

2010-01-24 @ 17:25:27
Postat av: cecce

Glassen ser underbart god ut!!!

Det där spelet får jag nog köpa!

Alla verkar spela det och det verkar så kul!!



Håller med dej om att muffinsen är ganska söta. Men gör man dem så små som jag gjorde går det bra. Finns många varianter på cupcakes och jag brukar variera mej en del.

Barnen gillar dem så de går åt!!



Kramar!

2010-01-24 @ 22:56:00
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0