Glasögonorm


Testbågar från Synsam. Längst upp är bågar från Gucci, andra raden är den vänstra från DIESEL och den högra från Calvin Klein och längst ner är mina egna bågar från Armani.

Idag har jag hos Synsam och provat ut lite nya bågar. Känner att det börja bli dags att byta bort min Armaniglasögon, för jag börjar få problem att se texten på TVn. Till vardags har jag alltid linser på mig, men använder alltid glasögon på helgerna. Dels för det är skönt att vila ögonen samt att jag gillar att använda glasögon. Får alltid beslutsångest när jag ska prova glasögon för sortementet är oändligt! Fastnade för två par från Gucci, en DIESEL och en från Calvin Klein. Nu gäller det bara att känna efter hur de känns att ha dem hemma, för det är en helt annan sak att prova dem i butik.

Ikväll ska bjuda min kompis Sandra på fredagsmiddag. På meny står det Quorn- och pestogratäng med färsk pasta och hemmagjord mangoglass till efterrätt. Har inte gjort egen glass sen jag var väldigt liten och då använde vi en glassmaskin. Har hittat flera olika glassrecept i Söt Sweet Dulce och blev lite sugen att testa. Har blivit inspirerad av kockarna på Halv Åtta Hos Mig som ofta gör egen glass. Så nu återstår det om det blir en hit eller diss... 

Ha en underbar fredagkväll!
Många kramar

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Just ja, Lets Dance höll jag på att glömma bort!!

Tror det blir Sibyllamat här idag då bara jag och sonen ska äta...och jag är lat. Fryser nu så det blir att kura ner sig i soffan efter att jag hämtat sonen strax!

Svårt med glasögon. Jag har också linser men de passar inte perfekt längre så det blir glasögon oftare nu. Borde ta tag i att prova ut nya linser också. Synen förändras fortare nu för tiden =0(.



Stor kram

2010-01-08 @ 16:34:18
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag förstår att du har svårt att välja ; - )

Var själv i de stadiet för ett tag sedan. Jag valde ett par från FACE stockholm. Hade hemma hur många par som helst! : - ) Svårt att VÄLJA!



MM.. låter Mums med hemmagjord glass! Hoppas på HISS! : - )



Kramisar i mängder

2010-01-08 @ 21:21:16
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Vad lustigt sitter själv här med mina nya brillor på mig. Hämtade ut dom idag.

Läste även Damnernas ikväll och där stod det att glasögon var vårens trend...ibland har man "tur" som ser dåligt..haha



Hoppas att du hittar några du gillar. Kraam

2010-01-08 @ 21:56:37
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Therese

Hoppas du hittar några, jag har inte mina galsögon så ofta så jag köpte ett billigare märke som ser dyra ut, kommer inte på märket nu men kan ta reda på det, det blir dyrt hur som med glasen mina kostade 3300kr kram och hoppas kvällen varit fin

2010-01-08 @ 22:42:03
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Josefine, Blåeld

Jag skulle egentlgien behöva glasögon tror jag,men tycker inte att jag passar i några... . )

Kram!

2010-01-08 @ 23:15:02
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Emma

Har du bestämt dig? Kanske är för tidigt att säga! : - )



Sv:

Du får helt enkelt lägga ut receptet på din mangoglass. Låter ju supersmarrig!



Hoppas du & din vän hade en mysig kväll!



KRAMIS & sov gott

2010-01-09 @ 00:46:26
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Therese

Har du fått några favoriter bland glasögonen? Jag provade nog i ett halvår innan jag köpte jag köper alltid nya glasögon sen använder jag dem bara hemma korta stuner, det var ett par Voge jag köpte är i stil med de du valt. SV: visst är det svårt med favorit så tidigt men det är ju mest personlighet som jag går på så här i början. Vad hittar ni på idag? kramar Therse

2010-01-09 @ 11:57:12
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: jessi

Kul med nya bågar, jag ska också hitta ny i vår. Har börjat använda glasögon igen!



Hoppas du får en härlig söndag!



KRAM

2010-01-10 @ 14:18:47
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0