Fredagsmys

Nu är skålen som jag köpte i Kosta fylld till toppen med gott helggodis och den andra är fylld med Leilas negerbollar. Jag vet att det heter chokladbollar. Men jag har alltid sagt det först nämnda och det är svårt att ändra en vana.

Nu är det fredag och det innebär att Magnus äntligen har semester! Nu har vi en vecka tillsammans innan jag börjar jobba och han börjar på sitt nya jobb. Denna nästsista dag i juli har varit grå och blåsig i Kristianstad. Har tillbringat hela förmiddagen med att ligga på soffan och ha ett halvt öga på EM-kvalet och ett halvt öga i boken, Syskonkärlek

När klockan blev efter två vaknade jag till ur mitt annars så lugna tempo och gick in till stan för att köpa ingredienser till eftermiddagens "negerbollar", biscotti och helgblommor. Ett fång med rosa gladiolus fick följa med hem för första gången för den här säsongen. Nu står de ståtligt på sideboardet i en genomskinlig vas bredvid Tvn.

Hittade ett recept på lingon och vitchokladbiscotti i bakboken Två systrars söta som såg så goda ut på bilden. Nu luktar det härligt nybakat i hela lägenheten och de var även goda i verkligheten! Tycker det är så gott att ha biscotti som tillbehör till te och det lär blir några koppar med te om vädret fortsätter som det gör nu.

Nu ska vi klura ut vad vi skall köpa för hämtmat. För man kan ju inte bara leva på sötsaker...

Trevlig fredagskväll!
Kram


Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Åh vad mycket gottis!



Chokladbollar är så smaskigt,

blir nog en stor sådan när mamma & jag ska till Gräddhyllan i eftermiddag.



Kramis

2010-08-01 @ 12:25:26
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Therese

ååh så gott det ser ut och chokladbollar är aldrig fel. Vi har i alla fall fint väder idag men här städas och tvättas det för fullt. Hoppas ni hittar någon god mat att köpa och att ni får en fin dag! kram

2010-08-01 @ 14:50:46
URL: http://theperfectwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0