Måndag = Utflyktsdag

Idag har jag, mamma och hennes väninna varit på utflykt till nyöppnade Design House Stockholm Open och Kosta Outlet. Design House Stockholm har öppnat två nya konceptbutiker, en i Båstad och en i Boda. I butiken samsades märken som Design House Stockholm (så klart), Lexington, Stelton och Mateus m.fl. Trodde att jag skulle hitta förrättstallriken som jag saknar i min samling, men inte den här gången heller...

 

Bättre lycka hade jag istället inne på Iittala Outlet. Perfekt med en butik som samlar mina favoritmärken på ett och samma ställe! Lyckan var stor när jag köpte skålen som jag länge har suktat över. Ni kan säkert lista ut vilken skål jag pratar om och jag välkomnar den femte till samlingen. Får visa upp mina inköp när jag väl är på hemmaplan igen för nu ligger de fint inpackade i sina påsar. Ett tips till er som samlar på Iittalas Essence, de säljs nu för 99 kr glaset. Erbjudandet gäller rödvins- och vitvins- och vattenglas.

Det är så skönt att ha semester och låta dagarna komma som de kommer. De senaste två dagarna har bestått av att vila, läsning och långa promenader med familjens hund, Ronja. Tycker det är så härligt att för omväxlingsskull skönt att slippa gå i bebyggelser, utan istället gå på vägar som har stora gula fält på höger och vänster sida.

 

Nu väntar sängen... Har haft väldigt svårt att somna om kvällarna på grund av den fuktiga värmen. Hoppas att det går bättre att somna idag.

Kram


Kommentarer
Postat av: Linda - Inspiration, Inredning, Design

Så det blev en tur i alla fall:) Kul att du gjorde några små fynd också.



Hoppas du har en härlig semester.

Kram på dig

2010-07-13 @ 08:11:20
URL: http://lindablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0