Endast fyra arbetsdagar kvar...




Är nu inne på min sista arbetsvecka innan jag äntligen går på min 4 veckosemester. Vi får hoppas att dessa fyra  återstående dagar kommer att går fort... Det märks väldigt tydligt att vi snart är inne i semesterveckorna på jobbet. I vanliga fall är vi cirka 12 personer på min avdelning, men idag var vi endast tre stycken. Tre stycken flitiga arbetsmyror som kämpar in i det sista...

Sitter just nu och kollar på Danska Hollywoodfruar. Trots att jag bor i södra Sverige har jag riktig svårt att förstå mig på det danska språket. Minns speciellt en händelse för ungefär ett år sedan. Vi var på en restaurang i Köpenhamn med våra vänner Linda och Nils. En servitör kom fram till oss och frågade om han skulle stänga fönstret. Alla utom Magnus trodde på allvar att han frågade oss vad vi ville ha att dricka. Servitören frågade igen och vi tre satt som frågetecken utom Magnus som bara skrattade för vi inte förstod.

På återseende!


Kommentarer
Postat av: Linda - Inspiration, Inredning, Design

Haha, ja det var skoj. Lite pinsamt dock för oss;)



Vad härligt med semester.



Kam på dig

2010-07-06 @ 11:16:14
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Vad härligt med semester snart. Jag har också bara 4 dagar kvar, 2 denna vecka och 2 dagar nästa.



Danska är INTE lätt...haha



KRAM

2010-07-06 @ 21:38:56
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Susanne

Härligt att det snart är semester för dig :o)



Kramen

2010-07-06 @ 22:19:02
URL: http://gronanyanser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0