En dag i Kivik






I morse när jag vaknade så kände jag för att ta en tur med bilen. Så framåt lunch satt jag, Magnus, Berra och Fidde i bilen som körde oss mot Österlen och Kivik. Första stoppet blev butiken Jepson och där inne hittade jag en skjorta från Maison Scotch. Min skjortgarderob bara växer och växer. Bara för några dagar sedan så lämnade min bror över en kasse med Ralph Laurenskjortor som han hade köpt till mig under sin vistelse i USA. Tack snälla storebror!

Vi gjorde sedan en avstickare till Carolina och Andreas som igår fick nyckeln till sin nya lägenhet som ligger granne med Jepsonbutiken. När vi kom intrampande höll de på att måla väggarna för fullt. Det var en riktig trevlig lägenhet som de hade fått tag i som dessutom hade balkong med havsutsikt.

När vi var hos Carolina så låg Expressens bilaga på köksbordet och i den fanns en artikel om Restaurang Friden. För ett år sedan tipsade även Trenderser om denna restaurang på hennes Österlenroadtrip så vi beslöt oss för att köra dit. Mitt ute i ingenstans ligger denna White Guiderestaurang som serverar vedugnsbakade pizzor av endast ekologiska ingredienser från trakten. Nu var vi där fem minuter efter att de öppnade, men under tiden vi intog måltiden så blev alla bord ändå upptagna. Ett tips är alltså att boka bord om ni ska åka hit. Även om restaurangen ligger i shotahejti så hittar folk hit på grund av deras underbart goda pizzor.

När vi hade fått i oss lite mat i magen åkte vi vidare till Stenshuvud. Där kände jag mig som i en riktig stadsfröken som gick runt i ett lerigt naturreservat i skjorta och ballerinaskor, medan de andra besökarna hade vandringskläder och ordentliga vandringsskor. Men det var inte min idé att åka dit även om utsikten från Skånes högsta punkt var slående.

Nu är det en trött Cicci som ska ta det lugnt i soffan denna lördagskväll.

Många kramar


Kommentarer
Postat av: camilla

Pizzan såg ju helt magisk ut!

Lät inte helt fel med en kasse från Ralph Lauren, det är mitt favoritmärke när det gäller skjortor! Bäst passform.



Hmm.. är grymt sugen på att klicka hem Zaraväskan du köpt! Den var lika snygg i svart som cognacsfärgad.



Kramar

2011-08-14 @ 16:25:20
URL: http://vitarummet.blogg.se/
Postat av: camilla

Det tror jag också! Den såg superfin ut, och en stor tumme upp för priset!



Jag har varit bra sugen på en Bayswater, vi får se när jag tycker jag mig är värd en sådan! :)



Kram kram

2011-08-14 @ 19:39:56
URL: http://vitarummet.blogg.se/
Postat av: Karin

pizzan såg inte fy skam ut, mums!

2011-08-14 @ 21:03:57
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0