Coral Love och Paris



När vi var iväg på Rhodos passade jag på att besöka Taxfreebutiken. För mig är det som att bli barn på nytt och att få komma till en stor leksaksbutik. Magnus tålamod testades när jag ville ta en omväg förbi taxfreen istället för att hämta väskorna när vi kom till Kastrup mitt i natten. Men jag var envis för jag ville ha ett läppglans från Chanel som jag hade spanat ut i förväg. Glad i hågen var jag sedan när vi mot rullbandet för att ta våra väskor gick för jag fick ju ett läppglans att ta med mig hem.

I vanliga fall är jag ett troget fan av Lancômes Juicy Tubes. Men eftersom jag har alla de nyanser som jag behöver så kände jag inte för att köpa ytterligare ett, utan ville hellre testa ett läppglans från mitt nya favoritmärket Chanel. Nyansen som jag valde är nr 146 Coral Love och jag är verkligen supernöjd med min nyvunna upptäckt.

När vi åkte hem från Paris Charles de Gaulle Airport i början av juni doftade jag på Balenciagas Paris för första gången. När vi väl kom tillbaka till Sverige läste jag i Elle att den bara fanns och köpa på NK i Stockholm. Typiskt tänkte jag! Men tur hade jag att även den visade sig finnas på Kastrup. Parfymen har dofttoner som peppar, bergamott, viol och nejlika. Vilket gör att den varken doftar starkt eller sött och det gör den till en perfekt vardagsparfym.

Kramar      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0