Systrarna har gjort det igen



Har ni börjat fundera på vad ni ska äta på nyårsafon? Annars kan denna underbara bok från systrarna Eisenman, Mingelmat, vara till god hjälp. Mingelmat vann priset som årets bästa kokbok och enligt mig innehåller den verkligen all mingelmat man kan tänka sig. Man kan hitta allt ifrån tapas, meze till amerikanska och franska smårätter m.m. You name it! Vi är bortbjudna till nyår, så själv behöver jag inte tänka ut någon nyårsmeny. Men annars hade jag med glädje spanat in smårätter i denna härliga bok som man kunde ha bjudit på till fördrinken.

Klockan är bara tolv och det känns som att jag har hunnit med hur mycket som helst. Började dagen med att åka till jobbet för att hämta lite papper. Nu har jag inte träffat mina arbetskamrater på en vecka och det var roligt att prata av sig med några av dem. Man är van att ses varje dag och därför tog snabbvisiten lite längre tid än beräknat.

Nu när jag har varit så effektiv och arbetat undan jobb under förmiddagen, blir det piano för min del resten av dagen. Ska avboka ett skivstångspass som jag hade tänkt gå på ikväll eftersom jag har känningar i halsen och då är det bäst att vila sig i form efter julmaten.

KRAM


Kommentarer
Postat av: camilla

Vilken stilig bok! Jag fick två systrars söta i julklapp, är det samma tro? :)



Ska absolut hyra filmen när den kommer ut! Hoppas du piggnar på dig och inte blir liggandes på nyår!



Kramar

2011-12-29 @ 21:35:54
URL: http://vitarummet.blogg.se/
Postat av: camilla

Vilken stilig bok! Jag fick två systrars söta i julklapp, är det samma tro? :)



Ska absolut hyra filmen när den kommer ut! Hoppas du piggnar på dig och inte blir liggandes på nyår!



Kramar

2011-12-29 @ 21:36:38
URL: http://vitarummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0