Lördag



Mmm... Tidigare idag svängde jag ihop en sats av Leilas chokladbollar. Chokladbollar är både barnsligt enkla att göra och barnsligt goda att  äta och de passar dessutom både stora och små gottegrisar!

Nu är jag hemma efter 1 ½ dag i huvudstaden. När jag och mitt vanliga kursgäng från kontoret är iväg på kurs brukar det alltid strula på något sätt och denna gång var heller inget undantag. När vårt X2000 närmade sig Alvesta igår kväll ropar konduktören ut att: "Polisen har fått in en varning om bombhot mot Alvesta station". Då tänker man vem skulle kunna komma på idén att bomba en liten tågstation mitt i djupaste Småland?! Som väl var kunde vi åka vidare efter att ha väntat i dryga timmen mitt ute i ingenstans, inte direkt ett roligt sätt att tillbringa sin fredagkväll.

Ikväll får jag ta igen fredagsmyset med lördagsmys gånger två. När vi var i stan i eftermiddags så fick vi den sista delen av Harry Potter och enligt mitt tycke den godaste glassen från Ottos Glass med oss hem. Jag fick verkligen använda min bästa övertalningsteknik när jag kom med förslaget att vi skulle hyra Harry Potter och denna gången gick det min väg! Får hoppas att den sista delen knyter ihop säcken och inte är allt för läskig. Men då har jag M:s famn att krypa upp i. Mysigt gånger två!

Kram  

Kommentarer
Postat av: Therese

Mumsigt! Kanske blir det här hemma idag med, blev sugen nu men först middag. Kul att du gillade örhängena :) kramar

2011-11-19 @ 16:47:11
URL: http://sailorswife.blogg.se/
Postat av: camilla

Mmm.. Barnsligt gott! Gjorde en sats i veckan på Morbergs recept!

Vad läskigt med bombhot! Hoppas ni fick en extra mysig lördagskväll!



Många kramar

2011-11-20 @ 09:33:57
URL: http://vitarummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0