Årets julbak - Avklarad

Inte mycket till julpynt på denna bild... I bakgrunden kan man se vårt svarta Mateusfat som jag fyllt med silvriga kulor.  
 

Hoppas att ni hade en fin första advent igår. För egen del var det supermysigt att vakna upp till i ett vitt vinterlandskap. Det kunde inte varit bättre väder nu när vi närmar oss jul. Tio centimeter snö på marken, blommande amaryllisar och vita stjärnor i fönstren skapar verkligen julstämning hemma hos oss.

 

Extra mycket stämning blev det på eftermiddagen då jag och tre vänner ställde oss i köket för lite julbak. Vi började vid tre och var inte klara förrän vid nio på kvällen. Pust! Men nu är både kylen och frysen fyllda med Matplatsens urgoda saffransbullar, Johanna Westmans kola, Leilas Bounty Road, Mozartkulor och Saffransbiscotti. Jag hoppas och tror att vi nu bunkrat upp tillräckligt så att vi klarar oss ändra fram och förbi jul.    

 

Kommentarer
Postat av: Elins blogg

Fin bild, älskar erat kök och matplats. Oj vad mycket ni bakade! Jag och M bakade också ett antal timmar in sent på kvällen i lördags inför första advent och nu är hela frysen full av saffransbullar med mandelmassa! :-)

Kramar

2012-12-04 @ 12:55:24
URL: http://elinsdetaljer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0