Snart Advent och julbak

Favoritkokboken till julen är Systrarna Eisenmans Vinterns Söta. 
 
Tänk att vi redan är inne i den första adventsveckan! Igår var det julskyltning i stan, men ösregnet och blåsten stoppade oss från att gå dit. Istället för att gå på stan var vi hemma hos en kompis och drack årets första glögg och mumsade på pepparkakor.
 
Nu på söndag ska jag och några vänner ha adventsbak hemma hos mig. Det ska bli riktigt mysigt! Vi har bland annat planerat att göra Rocky Road och annat gott. Har ni testat att göra Leilas Bumby Bounty Road med Bounty istället för Dumle? Låter smarrigt!
 
Jag kom ihåg att hon och Marie Serneholt gjorde det i ett avsnitt av Leila Home Delivery. När jag såg avsnittet minns jag att de verkade ha så trevligt när de smuttade på sina appletinis samtidigt som de julbakade. Kanske något som man ska ta efter nu på söndag? 
  
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Tack för kokbokstipset! Vad mysigt det låter att baka tillsammans.
Ha en fin advent!

2012-11-26 @ 22:53:07
URL: http://alltochelleringet.blogspot.com
Postat av: Elins blogg

Så fin bok! Jag ska också baka på söndag, ska ha 1:a adventsfika för familjen. Älskar julen!

Tack för svar ang. skåpen från Ikea. Det löste sig för oss, jag tog vita små klisterlappar över skruvarna och nu syns det inte ens!

Hoppas du får en bra dag. Kram

2012-11-27 @ 09:05:35
URL: http://elinsdetaljer.blogg.se
Postat av: Therese

Vad fin bok, kul att ha en bok med massa bra recept i, själv googlar jag fram mina recept. Tack för påminnelsen jag måste verkligen planera in ett bak. kram

2012-11-28 @ 20:24:02
URL: http://sailorswife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0