En dag i Köpenhamn

Jä, nu är vi på väg...
Your are now entering the EU... En av ingångarna till Christiania
Husägaren höll på att måla varje tegelsten. Ett riktigt färgklick till hus med andra ord.
Vacker utsikt från HAY-butiken. Denna helg firade Ströget 50 år och det märktes för det var fullt med folk överallt.
Varje gång jag besöker staden fascineras jag över alla billiga och vackra blomsterstånd/butiker. 

 

Då är vi hemma efter en heldag i Köpenhamn. Vi började dagen med en kort sightseeing i Christiania. Jag har aldrig varit där tidigare och var väldigt nyfiken på området. Trodde att det skulle finnas lika fina hus som det finns i resten av staden. Men istället möttes jag av byggnader som var söndermålade av graffiti, skyltar som visade att man INTE fick ta några kort och som ni märker bröt jag mot det förbjudet.

 

Efter att ha besök Christiania så var jag trött på sightseeing. Jag hade egentligen planerat att vi skulle hyra cyklar. Det skulle finnas "bycyklar" att låna på flera platser runt om i staden, men vi kunde inte hitta en enda. Eftersom det är slutet på sommarsäsongen, tror jag att många av dessa cyklar trist nog kan vara stulna eller försvunna eftersom de är gratis att låna.

 

Så istället för cykla på rundtur gick vi upp mot staden och dess shoppingkvarter... Fortsättning följer.

 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag tänker precis samma när jag är i Köpenhamn. De har så vackra och billiga blommor men tyvärr klarar de nog inte hemresan så bra så de får snällt stanna kvar.

2012-09-01 @ 22:14:49
URL: http://heybaberiba.blogg.se
Postat av: Linda

Det är en helt annan värld att gå där i Christiania, fin bild du fick till :)

2012-09-03 @ 22:10:41
URL: http://liilah.blogg.se
Postat av: Angelica, life in New York

Oh vad mysigt! Jag alskar Kopenhamn!

2012-09-06 @ 05:22:02
URL: http://stylings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0