Fredagens chokladiga dessert

 
Gårdagens efterrätt hemma hos oss var Roys Mjölkchokladpannacotta med daimcrunch. 
 
Igår testade jag första receptet ur den nya kokboken Sweet. Det blev en enkel pannacotta som jag snabbt svängde ihop efter jobbet. En riktig hit, nästan så att man ville slicka det allra sista ur glaset.
 
När jag höll på tillaga efterrätten fick jag mms som visade min vän Jenny som fick sin Sweet signerad av Roy Fares. Jag skulle också vilja ha min bok signerad, men man kan inte få allt i världen.
 
Idag har vi sprungit runt i de olika varuhusen på jakt efter en kaffemaskin. Vi har lite olika åsikter om vad vi behöver härhemma. M är inne på köpa en Moccamaster och jag är mer sugen på en Nespresso Lattissima. Två envisa viljor och två helt olika maskiner, därför det ska bli spännande och se vem som får sin vilja igenom. Vad använder ni för någon kaffemaskin? Någon som ni kan rekommendera? 
 

Kommentarer
Postat av: Karolina

Jag fick en Nepresso Latissima + i våras när jag fyllde (en vit så klart!) och jag så nöjd. Jättelätt att använda, jättegott kaffe och lätt att beställa kapslarna, som kommer hem på 1-2 dagar. Dessutom finns ju en butik i Malmö nu också!

Svar: Tack för din kommentar. Vi klickade hem en vit Latissma+ igår och förhoppningsvis har vi den om några dagar. Nu hoppas jag att vi kan göra riktigt gott kaffe. Tack för tipset om butiken i Malmö. Den måste jag ju självklart spana in nästa gång jag är där.
Cicci

2012-09-15 @ 14:59:24
Postat av: Åsa

mums va gott

2012-09-15 @ 20:32:26
URL: http://killingyourdarlings.blogg.se
Postat av: camilla

Det där lät gott! Recept? :) Är lite sugen på boken i o f!

Vi har en moccamaster och är jätte nöjda med den. Men sen är jag ingen typsik kaffedrickare heller..

Kramar

2012-09-15 @ 22:58:14
URL: http://camillasrum.blogg.se
Postat av: Michelle

Sv: Tack, visst är den! :)

Mmm, så gott det där såg ut!

Kram Michelle

2012-09-16 @ 15:49:28
URL: http://michellesundberg.blogg.se
Postat av: Elins blogg

Mmmm vad gott det där såg ut!

Tack för att du la ut receptet, det måste jag testa nån dag!


Ha en mysig söndagkväll

Kramar

2012-09-16 @ 18:35:49
URL: http://elinsdetaljer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0