Detta ska vi äta ikväll!


basilikakryddad quornburgare med tomatpesto

Ikväll ska vi ha middagsbjudning här hemma. Vi är några stycken som brukar ha middag hos varandra varannan vecka. Denna veckan är det M:s och min tur att stå för middagen och nästa gång är det någon annan, sen går det runt. Brukar bli väldigt trevligt och samtidigt få chansen att se vad andra människor brukar äta till middag en vanlig vardagkväll.

Idag har vi tänkt att laga ett recept som jag har hittat på Anna -Starwomans underbara blogg, basilikakryddad quornburgare med tomatpesto. Tycker verkligen det ser jättegott ut och det ska bli spännade att göra hamburgare på quornfärs. Vi kommer inte i förväg säga till gästerna att de får äta vegetariska hamburgare, utan skall se om de kan lista ut det själva... Det är väldigt sällan jag köper soyaprodukter, men tycker verkligen att det är ett gott alternativ till kött. Bodde ihop med en kompis som var vegetarian under min Kalmartid. Hon påpekade att det var viktigt att krydda ordentligt så det inte blir smaklöst, så det skall jag göra.

Sen vill jag även tacka mina underbara läsare! Precis som söta Miia - There´s no place like home, hade jag också nytt läsarrekord igår. Tycker verkligen det är jätteroligt att läsa alla underbara kommentarer som ni skriver. Alla ni är verkligen jättesöta som tittar in och läser om vad "lilla" jag hittar på om dagarna. Tack än en gång!
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag har också spanat in det receptet, det ser verkligen kanongott ut! Vegetarisk mat är så himla gott och så blir man ju inte heller så "tungt" mätt efteråt..

Du måste prova salladen som jag gjorde idag, den tillsammans med ett glas vitt var kanon =)

Följde dock inte receptet till fullo, det blir roligare så... hahahaa..



Ja detta blev tydligen världens längsta kommentar, hur som helst, ha en jättetrevlig kväll!



Kramar

2009-08-05 @ 20:29:00
URL: http://lovesexandmoney.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Klart du ska ha läsar rekord, din blogg är ju toppen=)



Spännande med quornburgare. Är det den frysta färsen man kör på då? Kanske bara finns den. Åt en del quorn tidigare men sen när jag fick lite mer info om vad det egentligen är(möglig svamp) blev jag lite skeptisk. Får också rätt ont i magen av det fast det smakar ju helt ok=)



Största kramen

2009-08-05 @ 21:45:53
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Zandra

Hihi ja det är nog ingen större överraskning men lite annat slank ner i påsen :-)

Hoppas ni haft en skön kväll!

Kramar

2009-08-05 @ 21:47:09
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Tack för titten hos mig! Ska erkänna att jag läst din tidigare men inte skrivit något ;-)



Hoppas det blev succé med dina vegetariska burgare de ser ju onekligen läckra ut!



Visst ska ni till Hersonissos snart eller minns jag fel? Har varit där två ggr för många år sen men det var då ett mysigt ställe. Fastnade för Grekland då.



Stor kram

2009-08-05 @ 23:34:31
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: jessi

mums vad god mat!



kul med läsarrekord för dig o bloggen!



kram

2009-08-06 @ 09:44:07
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Christin

Din blogg är superbra! Är glad att jag hittade hit förrut :) Det där såg minst sagt smarrigt ut. Idag ska jag grilla hamburgare :)

2009-08-06 @ 10:34:27
URL: http://christinsshopping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0