Thursday's dinner



Bild: google

Som vanligt susar dagarna förbi. Så snabbt att jag inte har hunnit skriva ett kort inlägg här de två senaste dagarna. Håller nu på laga kvällens middag, baconinlinad torskfilé a la Jamie Oliver. Vet inte om jag har berättat detta tidigare. Men minst en av veckans middagar så testar vi ett nytt recept. Känner att vissa dagar har man ingen inspiration att komma på något gott till middag. Därför sätter jag mig framför våra kokböcker eller datorn varje söndag och bestämmer veckans middagar. Gillar verkligen att laga mat (även om jag gillar att baka mer) men ibland är inte insprirationen på topp och då är detta ett alternativ som passar oss. Vi får äta något nytt varje vecka, ibland blir det diss men många gånger blir det en hiss.

Var eller hur hittar ni middagsinspirationen?

Kramar


Kommentarer
Postat av: jessi

Roligt att testa nya recept varje vecka!



Jag gillar inte alls att laga mat o maken kommer hem sent så vi gör enkla rätter eller hämtar thai eller sushi..



KRAM

2009-11-05 @ 19:57:41
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack för ditt tips om draperiet! : - )



Åh visst är de skoj att laga något nytt. Både jag & sambon tycker om att stå vid spisen.

Hittar inspiration runt om på bloggar,Tinas cookalong,Vad blir de för mat.. Inte alltid man gör precis som de står.

Bara för att få en ide liksom,o sen kan man bygga därifrån.. ; - )



Hoppas du har en mysig kväll!



KRAMAR

2009-11-05 @ 22:00:50
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: cecce

Tack för tipset! Vilken bra ide´att testa ett nytt recept i veckan.

Själv har jag massor med kokböcker men vet ändå aldrig vad jag ska laga för mat och det blir mest det gamla vanliga...

Tråkigt men sant!



Ha en riktigt skön helg!

Kram

2009-11-06 @ 16:57:25
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Kul att testa nya rätter:) Det är ju lätt att det blir samma visa jämt annars...



Hoppas att du får en bra helg. Kraamm



2009-11-06 @ 21:54:16
URL: http://livetuppochner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0