Baking Day



Idag har Bagarn Nilsson varit i farten. Har länge varit sugen på att baka bröd och idag blev det äntligen av. Jag bakade två klassiker, Leilas dinkelbullar och hennes rågbullar som är Magnus favorit. Båda recepten hittar ni i Piece of Cake. Hennes andra bakbok är inte lika välanvänd här hemma och därför gav jag mig även på att göra hennes bagels.

Jag tyckte att bageln var lite klurig att göra med alla delmoment. Man skulle bland annat koka bageln innan de skulle in i ugnen och dessutom var det svårt att få dem perfekt runda. Trots att de inte såg perfekta ut så var de väldigt goda och det är huvudsaken.

På tal om matlagning/bakning läste jag i morse att Allt om mat har släppt en egen kokbok, Allt om Mat: stora kokboken. På Adlibris kunde man provbläddra i den och jag blev väldigt imponerad. Kapitel som vardag, lördag, söndag och fest lät väldigt användbart. Jag som älskar fina kokböcker, både att titta i och finna inspiration i, kommer nog att klicka hem den inom den närmsta framtiden.

Nu skall vi strax sätta igång kvällens action/komedi The Bounty Hunter med Jennifer Aniston och Gerard Butler. Har ni några bra filmtips om ni vill dela med er? För vi hittade knappt något sevärt i videobutiken tidigare idag. 

KRAMAR!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Åhhh vilket härligt bröd :o)

Jag tänkte också slänga ihop ett nyttigt bröd med massor av korn och frön idag. Ett nytt recept som jag hittat så vi får se hur det blir ;o)



Ha en skön söndag

Kramen

2010-09-19 @ 11:42:53
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Zandra

Ååå dem ser super smarriga ut!!

Kanske nåt man borde testa på när brödbakssuget kommer åter :-)

Ha en härlig Söndag!

Kramar

2010-09-19 @ 13:30:33
URL: http://lillalallas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0