En dag i pittoreska Mölle

Utsikt över den lilla hamnen i Mölle
Jag, Anna och Jenny ställer snällt upp på bild när Carolin fotograferar
Anna med iphonen i högsta högg
Vilka hus! Vem vill inte bo i ett vitt tjugotalshus med havsutsikt? Dagens lunch intog vi i det ståtligste huset av dem alla, Grand Hôtel Mölle.
 
Idag har jag och mina vänner varit på en liten roadtrip. Färden gick först till Höganäs och sedan avslutade vi dagen i den vackra fiskebyn Mölle på Kullahalvön. Det är så vackert i Mölle med alla pampiga villor som vätter mot havet. Vem skulle inte vilja bo där? På dagens promenad hittade vi några bostadsannonser och husen var ju inte direkt billiga. Speciellt inte då man köper ett sommarhus, då det bara är 700 st som bor där vintertid.
 
Dagens lunch åt vi på Grand Hôtel och vilken utsikt och god mat vi blev serverade. Valde en hamburgartallrik och deras pommes frites bland de godaste jag ätit. Riktigt riktigt gott! Var så mätt efter maten att jag fick så kallat "matkoma" och somnade i bilen på vägen hem.
 
På förmiddagen hade vi besökt outletbyn i Höganäs med diverse olika butiker. Det blev en kasse från Iittala Outlet som fick komma med hem. Det brukar ju bara bli saker och ting från den butiken när jag besöker en outletby och idag var inget undantag.

Kommentarer
Postat av: Carolin

tack för en mysig och trevlig dag :-)

Svar: Tack själv! Det var en riktig härlig uflykt!
Cicci

2012-07-19 @ 22:21:09
Postat av: camilla

Mysig tripp! Svårt att gå ut tomhänt från Iittala.. :)

Sennerholt har ju nyligen släppt nya prints men jag hittade ingen som kändes hundra. Väntar till nästa gång. Kollar Modeerna museet och Fotografiska? Jag beställde från Fotografiska i april, gick snabbt och billig frakt!

Kramar

2012-07-22 @ 13:32:02
URL: http://camillasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0